dissabte, 7 de novembre del 2015

Relajación, supremacia et al

A veure, amb el pesadet que resulta que occidentals histèrics diguin en veu alta "hem d'estar a l'aquí i l'ara!" originat del Mindfulness llegit d'esquitllevi (normalment s'ho diuen a ells mateixos, en to de renyar, amb el front arrugat, enfadats per no aconseguir-ho) resulta que uns dels nuclis de la Relajación era a España, a la Inquisisció.
Us deixo el link que ho explica molt bé però resulta que com l'Esglesia no podia condemnar a mort "relajaba los reos al brazo secular" . Graciós, no? Resulta que la Relajación la practicava la Inquisisció.

Ja sabeu que aquest bloc és lliure de  associació d'idees així que, lligat amb la darrera entrada dels jueus (la conferència dels jueus catalans va ser després de veure una pel·lícula d'un altre jueu, Després de la boira, al Memorimage X) i que aviat hi haurà el dia de la dona, em ve al cap la por que fa la supremacia.

Estrictament tots som iguals però: 
a) Si tu i jo tenim el mateix cervell però tu saps llegir i escriure, pot ser que tu te'n surtis de més situacions que jo.
b) Si tu i jo tenim el mateix cervell, el mateix número d'ulls, orelles, mans i cames però tu ets més fort, pot ser que en una situació de requeriment físic te'n surtis més bé que jo (o que en surtis viu, mentre jo no)
c) Si tu i jo tenim el mateix cervell però tu pots engendrar vida i jo no, pot ser que inconscientment em senti inferior doncs el grau de dispensibilitat en perpetuar l'espècie és diferent. En els mamífers, qui ha d'estar viu més temps per a gestar cadells, alimentar-los fins l'autonomia és la femella.

Per això he imaginat que deu ser el fet percebre l'altre com a superior el que deu generar la por que es tradueix en l'odi de l'antisemitisme, el racisme i el masclisme. Les conseqüències sobre els jueus espanyols en els anys de la Inquisició o sobre els jueus en l'època nazi, l'esclavatge sobre els negres o l'actual racisme i el maltractament a la dona comparteixen uns trets en comú: l'atac per un pusil·lànime que té por i ha de sotmetre, maltractar, torturar o matar l'altre "per si de cas"("per si de cas fos millor que jo").

Desgraciadament, tornant a lligar inquisició i supremacia, resulta que si en els anys d'inquisició sabies llegir o escriure podia voler dir que eres jueu i no interessava...ai las! Tots fent-se els tontos per la por a la Inquisició!. Del 1492 al 1821 són 329 anys...! Això és molt fort! Encara no fa 200 anys d'això. Ai que estic pensant que això em dóna l'explicació un fet que jo havia indentificat: podent ser alfabetitzats, hi ha gent que prefereix ser analfabet; podent ser educats i cultes, hi ha gent que prefereix ser un tap de suro (amb respecte pel suro) i, podent ser nobles o elegants, hi ha gent que prefereix ser cutre i garrula. Voleu dir que tot és la reminiscència de la por a la Inquisició?
Així sí que ho entendria doncs fins ara no em cabia al cap què passava al nostre país on molta gent té accés a la progressió personal i opta per l'opció alternativa.

Amics, AQUÍ i ARA